lunes, 26 de octubre de 2015

De ce "enciclopedie politica"

De ce enciclopedie politica?
Pentru ca am cautat termeni din care sa-mi "crosetez" scutul necesar apararii mele (ca persoana) in tumultul vietii cotidiene, si cautand, nu am reusit decat sa constat dezechilibrul "economico-social" al lumii in care m-am nascut (cea romaneasca) reflectat si in spatiul lingvistic, spatiu vast din al carui nisip am trecut fara pauza,cantitati nemasurate, prin sita de cautator, de cand ma stiu, cautand "miligrame de aur lingvistic".


Inainte de a ajunge la ideea de a constitui o "enciclopedie politica", am incercat zeci de formule, concepand zeci de bloguri, zeci de pagini web si cine mai poate spune cate alte formule.
Ideea . . . ca orice idee, nu iti vine cand o chemi, nu iti vine cand ai nevoie de ea, ci atunci cand circumstantele la care lucrezi a le crea, se intrunesc pentru asta.
Am ramas uimit, cand  (mai intai) am scris la "cautari" in google sintagma "enciclopedie politica" si am vazut ca nu mi-a iesit nici un rezultat cu numele acesta.
Apoi, am conceput mai intai o pagina web, apoi o pagina in facebook si la final un blog, toate trei avand acelasi nume, pentru ca fiecare dintre cele trei tipuri de platforme forme ofera conditii particulare de exprimare.

Voi directiona eventualii cititori ai scrierilor mele, de la toate blogurile si paginile, spre acest "trinom" caruia ii voi dedica maximumul din cat conditia mea sociala imi va permite sa ii pot dedica.

Va fi vorba mai ales de traduceri, de traduceri nu din cine stie ce docente izvoare, ci mai ales din cea mai populara si accesibila enciclopedie actuala, aceasta adevarata "Biblioteca de la Alexandria" contemporana noua, pe care o putem accesa in ziua de azi, aproape oricand si aproape de oriunde, numita Wikipedia
Coincidenta (sau nu) face sa fi gasit date din care imi reieseau ca fondatorul Wikipedia (Jimmy Wales) se "inchina" la o aceeasi "religie" ca si mine, la acea "religie" pusa cel mai bine in evidenta de "Ayn Rand", filozofie pe care ai sai "adepti" o cunosc sub numele de "Obiectivism"

Astfel ca traducerile, interpretarile si adaptarile pe care cititorul le va gasi in scrierile mele, poarta (nolens-volens) amprenta filozofiei (a filozofarii, a cugetarii, a rumegarii lucrurilor. . .) obiectiviste.

 Este aceasta obiectivista filozofare, un limbaj diferit, si cine nu si-l apropie, nu va intelege mare branza din mesajul (din mesajele) puse de mine in aceasta "sticla", sticla aruncata in acest ocean informational pe care-l numim "internet".

PS. Atelierul meu de lucru, este pagina web care e accesibila apasand aici.
Din "atelierul" din acea pagina, voi aduce si aici, si in pagina similara din fbook "produse" spre a
incerca a le face cunoscute.
Numai bine!

No hay comentarios:

Publicar un comentario