lunes, 27 de junio de 2016

Autoritatile romane complica cu vadita intentie votul romanilor emigrati in UE

Accederea la exercitarea acelui drept fundamental numit "vot" votului, este ingreunata de autoritatile romanesti, unui important "corp electoral" (si ma refer eu aici in principal la cam de vreo 2 milioane de persoane, cat era numarul romanilor evadati in Italia si Spania, in anul 2006, an  premergator anului 2007, an in care Romania s-a incorporat in Uniunea Europeana).

Respectiva "ilegala emigrare", s-a facut prin "inchiderea ochilor" entitatilor statale implicate (statele roman cu cei italian, roman cu cel spaniol, si nu cunosc cum si ce s-a intamplat din punctul asta de vedere in relatia statului roman - alte state occidental europene (statul francez, german, etc. )

Procedeul principal folosit pentru aceasta emigrare ilegala era simularea excursiei.
Cerintele obligatorii impuse de acordul din 2002 privind "Libera circulatie a romanilor in statele Schengen impuneau (printre altele) oricarui calator, bilete "dus-intors" obtinute prin cadrul agentiilor de turism abilitate, asigurare de calatorie, asigurare de sanatate, vaucher, invitatie, 500€, etc.



"Spaniolii au anuntat conditiile ce trebuie indeplinite de cetatenii romani la intrarea in acest stat, in functie de scopul calatoriei: documentul de calatorie, asigurarea medicala, biletul dus-intors, fie o invitatie, fie o suma de bani insotita de documentele de cazare (voucher sau rezervare) pentru toata perioada de sedere. Voucherele si rezervarile sunt verificate, iar in cazul in care valabilitatea documentului nu este confirmata sau au existat cazuri anterioare de rezervari sau vouchere neonorate, spaniolii nu vor permite intrarea.
Invitatia trebuie sa fie facuta, obligatoriu, la un notar spaniol, iar persoana care invita trebuie sa fie spaniol sau cetatean strain cu permis de rezidenta in Spania, sa nu fi invitat in ultimele sase luni o alta persoana, sa posede mijloace legale de intretinere si sa se oblige sa-i asigure persoanei invitate intretinere, cazare si asistenta sanitara, sa se oblige sa garanteze ca invitatul se va intoarce in tara, iar invitatul sa nu munceasca in Spania. (vezi "Tineri romani in Germania")

Biletul dus-intors avea o valabilitate de 6 luni, iar pasaportul iti permitea o sedere de maximum 3 luni. Dar, "emigrarea ilegala" este "emigrare ilegala" care conduce la o forma de auto-prizonierat in care ai de optat in a trece printre gratiile custii din cusca tigrului flamand in cusca leului satul.
Iata aci o "poveste asemanatoare" (chiar daca petrecuta pe alte meridiane) de
Multi dintre ei nu mai au niciun fel de acte valabile, dupa ce pasaportul si buletinul de Romania le-au expirat si n-au reusit sa-si faca rost de documente americane. Marius imi explica: "Dupa ce am decis sa raman peste viza, am incercat sa-mi scot macar buletin de State. N-am reusit, fiindca cei de la DMV (n.red Department of Motor Vehicles, cei care se ocupa cu eliberarea cartilor de identitate) au vazut ca viza imi expirase. Niste prieteni mi-au spus sa merg in Queens, deoarece la intersectia dintre Roosevelt si strada 82 sunt niste mexicani care-ti fac orice act doresti. Mi-a fost frica insa sa nu ma prinda politia asa ca nu mi-am mai batut capul". (vezi: "Prizonieri in America").

Din conditia de "emigrant ilegal", pe mare parte dintre noi cei "aterizati fortat in Spania", ne-a scos Spania la nivel de 2005 si ne-a convertit astfel din "emigranti ilegali" sau "sin papeles" ("persoane fara identitate juridica" ), in emigranti legali"  re-aducandu-ne ca "persoane" la conditia de a avea ceva ce pierdusem, adica . . . "identitate juridica", re-venind astfel la umana conditie de "subiect juridic".

 Ce a condus la aceasta forma de "sinucidere juridica, in masa"?
Pai, nimic altceva decat faptul ca Statul Roman, desi a incasat (ca Radet-ul, ca Renel-ul, etc) cu regularitate banii pentru serviciile pe care le are angajate (prin intermediul Constitutiei), a le desface tuturor cetatenilor romani (ca pe ceva asemanator oxigenului, la reanimare), Statul Roman a facut o desfacere selectiva, a acelui produs denumit "protectie statala", obligand astfel pe cei la care "oxigenul" nu mai ajungea, sa-si rupa cu mana lor tuburile de perfuzie si sa incerce sa gaseasca "aer de respirat", oriunde pe lume.

Desi Statul Roman nu a fost capabil niciodata sa implineasca Art. 47 – Nivelul de trai (Constitutie) care spune:
"(1) Statul este obligat să ia măsuri de dezvoltare economică şi de protecţie socială, de natură să asigure cetăţenilor un nivel de trai decent.
(2) Cetăţenii au dreptul la pensie, la concediu de maternitate plătit, la asistenţă medicală în unităţile sanitare de stat, la ajutor de şomaj şi la alte forme de asigurări sociale publice sau private, prevăzute de lege. Cetăţenii au dreptul şi la măsuri de asistenţă socială, potrivit legii". . . . .

. . .  ci s-a comportat fata de cetatenii sai precum electricianul din bancul asta:
"Intr-un salon de reanimare, toti conectati la aparate de mentinere a vietii. Electricianul baga capul pe usa: - Baieti, luati o gura mare de aer ca schimb o siguranta!"
vine in acum (mai ales de la "guvernarea Ponta" incoace) cu preocuparea de a face abstractie de faptul ca acea "sinucidere in masa" de pe urma careia Statul roman a castigat pana la 27 martie 2014, 42 de miliarde de euro, a creat o stare de fapt a lucrurilor, noua si a impiedicat si cauta sa impiedice accesul acestei categorii de "fugari", de fugari care au indraznit sa fuga precum "sclavii de pe plantatie" si de pe urma carora au tras si vor sa traga folosul dar in acelasi timp sa ii si pedepseasca pentru razvratirea lor, pe dupa evidenta ca "prietenii mai mari" au repus transfugii, in dreptul . . . "drepturilor de persoana"





Punctul 1) Pornim discutia aci, mai intai:de la faptul ca definitia de "cetatean european" zice asa:
"Orice resortisant al unei țări din UE este considerat a fi cetățean al UE. Cetățenia UE nu înlocuiește cetățenia națională, ci o completează. Cetățenii UE au dreptul:

- de a se muta și de a-și stabili reședința oriunde pe teritoriul UE;
- de a vota și a candida la alegerile pentru autoritățile locale sau pentru Parlamentul European în țara lor de reședință; . . . . . . ." (vezi "Glosar de termeni, UE")

Punctul 2) E de notat faptul ca in jur de 1 milion se "cetateni romani" si-au gasit refugiu pe teritoriul spaniol, mai inainte de intrarea Romaniei in Uniunea Europeana, cetateni romani ce au ajuns la optiunea asta fortati de incapacitatea Statului Roman de a se achita de acele servicii pentru care a incasat tributuri (impozite), tributuri in schimbul carora orice stat se obliga a presta fiecaruia dintre cetatenii sai, acele servicii care incap in conceptul "protectie statala", definite in Constitutia romana, cu precadere cele cuprinse in "TITLUL II – Drepturile, libertăţile şi îndatoririle fundamentale"




Punctul 3) Din noiembrie 2015 Autoritatea Electorala Permanenta a inceput o campanie de pregatire a alegerilor parlamentare din 2016.
Si iata cum prezinta AEP lucrurile, in acest video de mai jos (apasa pe cuvantul "cerere":


Asadar:
Punctul 4) Eu am "domiciliul legal" (care include in mod automat si "domiciliul fiscal" in UE, recte, in cazul meu, Spania.
Aici fac eu "actde prezenta" acele "minimum 183 de zile pe an" pe care le pretinde conceptul "domiciliu legal", faptul asta consfintind acel domiciliu ca "domiciliu legal". Si, ca mine sunt imensa majoritate a romanilor domiciliati legal in UE. Niciuna dintre definitiile date in acest video, conceptelor:








(Vezi: Certificado de registro de ciudadano de la Union / Vezi: Inregistrarea rezidentei pe teritoriul Romaniei

Punctul 5) Deci, in video afiseaza ca sunt doua situatii de "domiciliu in strainatate" (apoi enumera mai mulre :) )
Astea doua afisate, suna asa:
1) "DOMICILIU IN STRAINATATE = certificat de detinerea pasaportului simplu cu mentiunea "Cetatean roman cu domiciliul in strainatate" si;

 2)"RESEDINTA IN STRAINATATE = adresa din strainatate la care persoana declara ca are LOCUINTA SECUNDARA, ALTA DECAT DOMICILIUL, si unde poseda un "drept de sedere" mai mare de 90 de zile.. . .

Punctul 6) Este clar ca "Statul Roman" continua sa faca abstractie de niste evidente de care nu ii convine sa isi aduca aminte.
Intre anii 1990 si 1 ianuarie 2007, milioane de romani au evadat (pur si simplu), obligati sa adopte aplicarea acelei figuri juridice numite "legitima aparare"
Iata aici cateva titluri de prin 2001-2002 ("Liberi in Europa", "Migratia romanilor 1990-2006" ).
"2 000 000 de romani muncesc in Italia si Spania".


Cum au ajuns romanii sa lucreze in strainatate

Cum au ajuns la lucru in strainatate:

In perioada 1990-1995 s-a plecat fara sustinere sau ajutor din partea cuiva. Numai 22% dintre cei care au plecat la lucru in acea perioada au fost ajutati de cineva. Odata cu cresterea plecarilor s-au extins si retelele personale, astfel ca in perioada 1996-2001 beneficiau de ajutor pentru plecare 40% dintre migranti, ca dupa 2001, ponderea lor sa urce la 60%.

Constructiile, pentru barbati (98% au muncit cel putin o data in acest domeniu), munca menajera pentru femei (88%) si agricultura (72% barbati si 28% femei), sunt principalele ocupatii ale romanilor in strainatate. Practica ilegala a acestor ocupatii este deosebit de ridicata in cazul activitatilor menajere si agricole, iar ponderea celor care au muncit clandestin era in crestere, de la 34% in perioada 1990-1995, la 53% dupa 2001.

Munca ilegala este practicata mai ales de catre menajere (78%) si agricultori (56%).
Romanii au lucrat clandestin mai ales in Turcia si Italia, si legal in Germania, Grecia, Israel, Canada si SUA. In ceea ce priveste Spania, romanii au lucrat preponderant ilegal, dar cu un decalaj intre legal si ilegal mai mic decat in cazul celor plecati in Italia si Turcia.



Anul 2005. Regularizacion de extranjeros
En el 2005 tuvo lugar la regularización de extranjeros del ministro Caldera y en los 6 meses que van de marzo a septiembre se incrementan en casi un 50 %; pasan de 1.154.573 a 1.701.634. En su día, dicho ministro, afirmó que el número de solicitudes de regularización fue de 690.679.
In anul 2005 a avut loc regularizarea situatiei legale cetatenilor straini
Iata mai jos cerintele minime obligatorii pe care le aveai, ca

Proceso de normalización.
- 1. En el plazo de tres meses desde la entrada en vigor del Reglamento de la Ley Orgánica 4/2000 sobre derechos y libertades de los extranjeros en España y su integración social, los empresarios o empleadores que pretendan contratar a un extranjero podrán solicitar que se le otorgue una autorización inicial de residencia y trabajo por cuenta ajena, siempre y cuando se cumplan las siguientes condiciones:
- Que el trabajador figure empadronado en un municipio español, al menos, con seis meses de anterioridad a la entrada en vigor del Reglamento de la Ley Orgánica 4/2000, de 11 de enero, sobre derechos y libertades de los extranjeros en España y su integración social, y se encuentre en España en el momento de realizar la solicitud.
- Que el empresario o empleador haya firmado con el trabajador un contrato de trabajo cuyos efectos estarán condicionados a la entrada en vigor de la autorización de residencia y trabajo solicitada.
- En el contrato de trabajo, el empresario se comprometerá, con independencia de la modalidad contractual y el tipo de contrato utilizado, al mantenimiento de la prestación laboral por un período mínimo de seis meses, salvo en el sector agrario, en el que el período mínimo será de tres meses.
- En los sectores de la construcción y la hostelería, el cumplimiento del compromiso de mantenimiento de la prestación laboral de seis meses podrá llevarse a cabo dentro de un período máximo de doce meses.
- Cuando los contratos de trabajo sean a tiempo parcial, el período de prestación laboral se incrementará proporcionalmente a la reducción sobre la jornada ordinaria pactada en dicho contrato, en los términos que establezca el Ministerio de Trabajo y Asuntos Sociales.
- Que se cumplan los requisitos previstos en el artículo 50 del Reglamento de la Ley Orgánica 4/2000 sobre derechos y libertades de los extranjeros en España y su integración social, para el otorgamiento de una autorización para trabajar, con excepción de lo dispuesto en sus párrafos a, b y g.

"Spalarea" imigratiei ilegale 
Para poder obtener su permiso de residencia y trabajo en el marco de este proceso que estará abierto del 7 de febrero al 7 de mayo, los interesados deberán presentar un certificado de empadronamiento en un ayuntamiento español con fecha previa al 8 de agosto de 2004, un certificado de antecedentes penales de su país de origen, y un contrato de trabajo de al menos seis meses. 
“Esta es la última oportunidad para los empresarios españoles que contratan sin papeles”, declaró la secretaria de Estado de Inmigración y Emigración, Consuelo Rumí, quien ha impulsado en nombre del Gobierno socialista este proceso de regulación. 


 Studiu asupra imigratiei romanesti in Spania 1998-2008
"La inmigración rumana recibida en España en los últimos diez años ha constituido un fenómeno singular, tanto por su magnitud como por el corto espacio de tiempo en el que se ha producido; pero antes de describir esa inmigración, hemos de enmarcarla en el contexto migra- torio español reciente"
Inmigratia romana primita in Spania in ultimii 10 ani a constituit un fenomen singular, atat datorita magnitudinii cat si datorita scurtului spatiu de timp in care s-a produs; dar mai inainte de descrierea acestui tip de inmigracion, trebuie sa o incadram in contextul migratoriu spaniol recent.

Convalidarea permiselor
ACUERDO entre España y Rumanía relativo al reconocimiento recíproco de los permisos de conducción de los ciudadanos españoles y rumanos, con objeto del Canje, hecho en Bucarest el 1 de septiembre de 2004.
Acord intre Spania si Romania in relatie cu recunoasterea reciproca a "permiselor de conducere" a cetatenilor spanioli si romani avand ca obiect convalidarea., acord facut in Bucuresti, 1 septembrie 2004.

Despre "Permisul de rezidenta si permisul de angajare nivel 2004-2005"

Punctul 7) Iata aici parte din rechizitele minime cerute persoanelor romane care vroiau la vremea anului 2002 sa le indeplineasca spre a putea merge in tarile din Occidentul european. 
Ţari care apartin spatiului Schengen : Germania, Franta, Luxemburg, Olanda, Spania, Austria, Belgia, Portugalia, Grecia, Italia, Elvetia, Suedia, Finlanda , Norvegia, Danemarca.
Pentru a putea calatori în aceste tari ce apartin spatiului Schengen sunt necesare urmatoarele acte:
1. Invitatie tradusa în limba româna si legalizata sau voucher - pentru destinatia finala;
2. Bilet de transport dus - întors sau cartea verde a masinii cu care se pleaca;
3. Asigurarea medicala - valabila pentru perioada sejurului.
Suma minima în valuta liber convertibila trebuie sa fie propotionala cu durata sejurului (dar nu mai putin de 5 zile). Dovada sumei necesare se face prin bani la vedere (cash), cecuri de calatorie sau carti de credit pentru conturi în valuta, precum si prin alte garantii financiare (vaucher, scrisoare de garantie sau angajament de sponsorizare, garantie legala din partea unei banci sau ordine de plata valabile) → 100 Euro pentru fiecare zi în spatiul Schengen.

In realitate, se pleca ca in excursie (era obligatoriu biletul "dus-intors" - bilet de intors care avea valabilitate 3 luni, cat iti permitea de fapt si pasaportul - timp pe care, daca il depaseai, puteai primi interdictie, in vama. Cei mai multi, de fapt, se imprumutau de la camatari de suma de 7 - 800 de euro, din care 500 expediau inapoi imediat ce ajungeau la destinatie spre a scapa de camata.
Imprumuturile de la camatari  (vezi si "Tom Gallagher: Vremea lichelelor") erau (sunt si vor fi) o adevarata "ruleta rusa".

Riscul de a nu gasi de munca in timp util pentru a te scapa de ne-institutionalele datorii, era enorm.
 Din criza de aceasta factura, provocata de gestionarea defectuoasa (intentionat sau "doar" pe fondul prostiei catastrofale) a castigat "o imensa majoritate", iar din aceasta "imensa majoritate", mare parte a guvernat la modul efectiv (facand parte dintre cei ce s-au aflat "la butoane" pe toate  palierele acestui imens "vas de croaziera" pe care il constituie orice tara, inclusiv, Romania.
Dupa cum avem "evidenta lucrurilor", cei care s-au aflat la "butoanele de comanda" a tuturor palierelor, au fost in Romania, socialistii, socialisti bine ascunsi sub cagule de "aspiranti la Democratie".
Criza aceasta (in care Romania s-a nascut si din care n-a iesit niciodata) a adus "castig de cauza", celor care mai abjecte si mai ne-principiale dintre persoane, producand o "imagine in oglinda apei", a scarii de valori.

De altfel de amar de ani, romanii isi hranesc mentalitatea cu imaginea reflectiei realitatii, si nu cu realitatea.
Este ca si cum, vanatorul, ar vana, pentru hrana lui si a familiei lui, nu "imaginea real" a ratei de o vedem aci alaturat, nici macar "imaginea virtuala" (reflexia) ci abia "reflexia-reflexiei" (sau poate "reflexia reflexiei reflexiei reflexiei")



.


No hay comentarios:

Publicar un comentario